adsfox_blog_permissions_googleanalytics

Grupowanie treści (content grouping) w Google Analytics 4

Grupowanie treści polega na segregowanie contentu w taki sposób, aby uzyskać logiczną strukturę odzwierciedlającą sposób, w jaki postrzegasz swoją stronę internetową / aplikację. Grupowanie wykonuje się dla większych sklepów internetowych, blogów itd.
Aby pogrupować treści w GA4, kieruj się następującymi krokami:

Tworzenie tabeli wyrażeń regularnych (RegEx) w Google Tag Manager

1.  Przygotuj nazwy grup oraz ustal, dokładnie jakie kategorie oraz podstrony będą w sobie zawierały.

2.  Na podstawie ustalonych grup, w Google Tag Manager należy stworzyć tabelę wyrażeń regularnych identyfikującą wszystkie podstrony, które będą należały do grup.

Aby to zrobić, w swoim koncie Google Tag Manager przejdź do zakładki Zmienne.

3.  W sekcji Zmienne zdefiniowane przez użytkownika kliknij przycisk Nowa.

4.  Kliknij w sekcję z napisem Wybierz typ zmiennej, aby rozpocząć konfigurację…

5.  Przescrolluj w dół i wybierz Tabela wyrażeń regularnych.

6.  Nazwij zmienną swojej tabeli, np. Grupa Tresci.

7.  Kliknij w sekcję Konfiguracja zmiennej – pojawi się sekcja jak poniżej:

8.  W polu Zmienna wejściowa, z listy rozwijanej, wybierz {{Page Path}}.

Jeśli taka zmienna jeszcze nie istnieje, powinieneś stworzyć nową, aby skorzystać z tabeli.

Teraz kliknij przycisk + Dodaj wiersz…

…wprowadź swój wzorzec wejściowy oraz wartość wyjściową, a następnie kliknij przycisk + Dodaj wiersz.

Przykładowy wzorzec wejściowy: koktajlowa|wieczorowa|trapezowa|kopertowa
Przykładowa wartość wyjściowa: Sukienki

Jeśli ścieżka strony będzie zawierała którekolwiek ze słów podanych we wzorcu wejściowym, dana podstrona będzie należała do podanej grupy wyjściowej.

Symbol ‘|’ oznacza, że w tym miejscu zostanie zastosowana logika OR.

9.  Wprowadź resztę wzorców wejściowych wraz z ich wartościami wyjściowymi jak w przykładzie poniżej:

Przykładowy wzorzec wejściowy: rozkloszowana|tiulowa|jeansowa|skórzana
Przykładowa wartość wyjściowa: Spódnice

Przykładowy wzorzec wejściowy: rurki|joggery|cygaretki|boyfriend
Przykładowa wartość wyjściowa: Spodnie

10.  Zaznacz opcję Ustaw wartość domyślną i wprowadź nazwę Inne w pole Wartość domyślna. Dzięki temu, jeśli ścieżka strony nie będzie pasowała do żadnego z określonego wzorca wejściowego, podstrona przyporządkuje się do grupy o nazwie Inne.

11.  Pod sekcją Advanced Settings:
–  zostaw opcję Ignoruj wielkość liter zaznaczoną (aby zmienna tabeli wykonała dopasowanie bez rozróżniania wielkości liter)
–  odznacz opcje Tylko pełne dopasowania (aby zmienna tabeli wykonała częściowe dopasowanie)
–  odznacz opcje Włącz grupy przechwytywania i funkcję zastępowania (Google zaleca nieużywanie tej opcji jeśli opcja Tylko pełne dopasowania została odznaczona)

12.  Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu, aby zapisać zmienną tabeli.

Edycja tagu konfiguracyjnego GA4 w Google Tag Manager

1.  W Google Tag Manager przejdź do zakładki Tagi i kliknij nazwę swojego tagu konfiguracyjnego GA4.

2.  Kliknij sekcję Konfiguracja tagu.

3.  Rozwiń sekcję Pola do ustawienia i kliknij przycisk Dodaj wiersz.

4.  Wpisz grupa_tresci w polu Nazwa pola oraz {{Grupa Tresci}} w polu Wartość.
{{Grupa Tresci}} nawiązuje do zmiennej tabeli, którą utworzyliśmy wcześniej.

5.  Kliknij przycisk Zapisz, aby wprowadzić zmiany.

Sprawdzanie danych w grupach treści w Google Analytics 4

1.  Aby sprawdzić dane w grupach treści w GA4, należy odczekać 24 godziny po utworzeniu grupy.
Po tym czasie, przejdź do zakładki Raporty  →  Zaangażowanie  →  Strony i ekrany.

2.  Przescrolluj do tabeli danych, a następnie kliknij w rozwijane menu Tytuł strony i klasa ekranu.

3.  Wybierz opcję Grupa Tresci.

Pojawią się zgromadzone dane grupy treści.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz,
aby otrzymać wycenę audytu

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi