ddt_blog_click_post_pl

Tworzenie klikalnych postów karuzelowych do reklam na Facebooku

Z reguły, posty na Facebooku to kompozycje tekstu i obrazu, które przekazują jakąś informację. Wpisy takie wzbogacają fanpage i sprawiają, że jest bardziej atrakcyjny dla użytkownika, a dla Facebooka – bardziej wiarygodny.

Istnieje jednak sposób, by post na Facebooku został wzbogacony o dodatkową funkcję – przenoszenia na konkretną stronę www.

By taki post stworzyć, należy wejść na stronę na Facebooku swojej firmy.

Kiedy już wyświetli się widok strony należy przejść do paska z adresem URL i dopisać do adresu strony końcówkę:

/publishing_tools/

…i wcisnąć Enter.

Po wykonaniu tej akcji powinna się wyświetlić następująca strona:

Kolejnym krokiem jest kliknięcie Utwórz Post.

Istnieje szansa, że domyślnie załaduje się nowa wersja kreatora, która pozbawiona została pewnych funkcji. Nowa wersja kreatora wygląda następująco:

Aby przywrócić starą wersję, należy wejść w ustawienia oznaczone ikoną  , a następnie wybrać opcję Klasyczne narzędzie do tworzenia postów.

W tym momencie widok kreatora zmienić powinien się na taki:

Następnym krokiem będzie wejście w opcję Zdjęcie/film i wybranie przedostatniej opcji Utwórz karuzelę zdjęć.

Następnie w kolejnym oknie, w polu Docelowy adres URL należy dodać link do strony internetowej, na którą kierowani będą potencjalni klienci:

Trzeba pamiętać, że podany w tym miejscu adres URL będzie połączony ze wszystkimi grafikami i niestety na ten moment nie ma możliwości podania większej ilości adresów URL.

Po uzupełnieniu powyższego pola wybranym adresem URL należy kliknąć ikonę strzałki    znajdująca się w tej samej linii po prawej stronie.

W tym momencie zaczyna się już tworzenie właściwej kreacji. Polecamy zacząć od dodania grafik, klikając w pole    znajdujące się w sekcji Dostępne obrazy w środkowej części okna kreatora.

Należy pamiętać, że pierwsza grafika pobiera się automatycznie ze strony docelowej i, aby zapobiec jej wyświetlaniu się w reklamie, konieczne jest dodanie przynajmniej dwóch innych grafik.

Przykładowo:

Przy tak ustawionej karuzeli wyświetlane zostają tylko 3 z 4 grafik widocznych w sekcji Dostępne obrazy i to w kolejności wskazanej na zaznaczeniu. Jeśli istnieje potrzeba zmienienia kolejności grafik wtedy wystarczy kliknąć na żółtą grafikę i przeciągnąć ją przed zieloną, która obecnie jest pierwsza. Zmiany pojawią się natychmiast na podglądzie.

Zalecany format grafik to kwadrat 1080 x 1080 pikseli.

Po dodaniu co najmniej 2 grafik istnieje również możliwość edytowania nagłówków znajdujących się bezpośrednio pod grafiką. Aby otworzyć okno edycji, należy kliknąć w dany nagłówek.

Domyślny nagłówek pobiera się automatycznie ze strony podobnie jak pierwsza grafika.

Kiedy już grafiki zostały dodane i ustawione w odpowiedniej kolejności, a nagłówki zmienione, przyszedł czas na dodanie tekstu reklamowego.

Do istotnych elementów składających się na taki tekst zaliczamy:

Język korzyści – wskazanie odbiorcom, co może im zaoferować reklamowany produkt, co mogą dzięki niemu osiągnąć, jakie benefity wiążą się z jego użyciem

Link do strony – pomimo że znajduje się w grafice, warto zawrzeć go również w tekście tak wysoko, jak to możliwe, a najlepiej w pierwszych trzech linijkach tekstu.

Emotikony – wzbogacają wizualnie tekst i sprawiają, że łatwiej się go czyta, a sam tekst ponadto staje się bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.

Call to Action – wezwanie do działania, bezpośredni zwrot do użytkownika będący próbą nakłonienia go do wykonania pożądanej akcji np. „Kup teraz…”, „Zapisz się…”, „Wejdź na stronę i dowiedz się więcej…”

Warto mieć na uwadze, że większość użytkowników Facebooka w pierwszej kolejności zwraca uwagę na grafikę, jeśli ona wyda się ciekawa – dopiero wtedy przechodzą do tekstu reklamowego, a jeśli przejdą, kluczowe mogą okazać się 3 pierwsze linijki, gdyż tylko tyle widać podczas wyświetlania reklamy na telefonach. Reszta tekstu jest ukryta pod opcją Wyświetl więcej.

Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności kliknij przycisk Udostępnij teraz znajdujący się na samym dole okna kreatora.

Od tego momentu stworzona karuzela będzie widoczna na stronie na Facebooku, a każdy, kto kliknie w grafikę zostanie przeniesiony bezpośrednio do strony www, której adres URL wklejony został wcześniej. Opublikowana karuzela powinna wyglądać w taki sposób:

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email