konfiguracja GA4

Aktywacja Google Signals dla Google Analytics 4

Google Signals umożliwia śledzenie i raportowanie różnych urządzeń. Dzięki tej funkcji, Google Analytics może zbierać dane z urządzeń od użytkowników, którzy są zalogowani na któreś ze swoich kont Google (np. Gmail, YouTube) i mają włączoną personalizację reklam. Na skutek tego, mamy możliwość dokładniejszego śledzenia użytkowników na przestrzeni różnych urządzeń i platform, skorzystania z remarketingu dla tych osób, oraz analizy danych demogaficznych, takich jak wiek, płeć, czy zainteresowania.
Google Signals nie jest automatycznie włączony w Google Analytics 4, dlatego należy wykonać następujące kroki, aby móc korzystać z tej usługi.

Jak aktywować Google Signals w GA4?

1.  Przejdź do swojej usługi Google Analytics, a następnie do zakładki Administracja z bocznego menu.

2.  W sekcji Usługi przejdź do Ustawienia danych  →  Gromadzenie danych.

3.  Kliknij przycisk Pierwsze kroki w powiadomieniu u samej góry.

4.  Kliknij przycisk Dalej.

5.  Kliknij przycisk AKTYWUJ.

Powinien się pojawić następujący widok:

6.  Po 24 godzinach w panelu GA4 przejdź do raportu Demographics overview z bocznego menu.

Jeśli pojawią się dane użytkowników takie jak wiek, płeć oraz zainteresowania, to oznacza, że Google Signals został aktywowany poprawnie.

Aby w przyszłości deaktywować Google Signals, wystarczy wyłączyć tę funkcję suwakiem.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz,
aby otrzymać wycenę audytu

Wybierz jaką prezentację chcesz zobaczyć oraz uzupełnij dane: