Aktywacja Google Signals dla Google Analytics 4
Google Signals umożliwia śledzenie i raportowanie różnych urządzeń. Dzięki tej funkcji, Google Analytics może zbierać dane z urządzeń od użytkowników, którzy są zalogowani na któreś ze swoich kont Google (np. Gmail, YouTube) i mają włączoną personalizację reklam. Na skutek tego, mamy możliwość dokładniejszego śledzenia użytkowników na przestrzeni różnych urządzeń i platform, skorzystania z remarketingu dla tych osób, oraz analizy danych demogaficznych, takich jak wiek, płeć, czy zainteresowania.
Google Signals nie jest automatycznie włączony w Google Analytics 4, dlatego należy wykonać następujące kroki, aby móc korzystać z tej usługi.
Jak aktywować Google Signals w GA4?
1. Przejdź do swojej usługi Google Analytics, a następnie do zakładki Administracja z bocznego menu.
2. W sekcji Usługi przejdź do Ustawienia danych → Gromadzenie danych.
3. Kliknij przycisk Pierwsze kroki w powiadomieniu u samej góry.
4. Kliknij przycisk Dalej.
5. Kliknij przycisk AKTYWUJ.
Powinien się pojawić następujący widok:
6. Po 24 godzinach w panelu GA4 przejdź do raportu Demographics overview z bocznego menu.
Jeśli pojawią się dane użytkowników takie jak wiek, płeć oraz zainteresowania, to oznacza, że Google Signals został aktywowany poprawnie.
Aby w przyszłości deaktywować Google Signals, wystarczy wyłączyć tę funkcję suwakiem.