Łączenie Google Ads z Google Analytics 4
Połączenie konta Google Ads z usługą GA4 umożliwi dostęp do całej ścieżki użytkownika – do informacji o tym, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z kampaniami marketingowymi, do ich zachowań w witrynie lub aplikacji, oraz ostatecznie, do tego, w jaki sposób realizują wyznaczone przez Ciebie cele na stronie internetowej/w aplikacji (np. dokonanie zakupu).
Jak połączyć Google Ads?
1. Upewnij się, że posiadasz przynajmniej uprawnienia redaktora w swojej usłudze GA4.
2. Sprawdź, czy na pewno masz dostęp administratora do kont Google Ads, które chcesz połączyć.
3. Przejdź do swojej usługi Google Analytics 4.
4. Przejdź do zakładki Administracja z menu bocznego.
5. Pod sekcją POŁĄCZENIA USŁUG, kliknij w Połączenia z Google Ads.
6. Kliknij przycisk Połącz.
7. Kliknij przycisk Wybierz konta Google Ads.
8. Wybierz konta Google Ads, które chciałbyś połączyć i kliknij przycisk Potwierdź. Będą dostępne tylko konta Google Ads, do których masz dostęp administratora.
9. Kliknij przycisk Dalej.
W następującym widoku, jeśli jest taka potrzeba, można wyłączyć opcje Włącz reklamy spersonalizowane oraz Włącz automatyczne tagowanie. Nie jest to natomiast konieczne.
Opcję Automatyczne tagowanie wyłącza się rozwijając tę sekcję i zaznaczając opcję Pozostaw moje ustawienia automatycznego tagowania bez zmian.
Przy wyłączonej opcji Reklamy spersonalizowane, listy odbiorców oraz zdarzenia/parametry remarketingowe nie będą publikowane do konta Google Ads.
Przy wyłączonej opcji Automatyczne tagowanie, Google Analytics nie powiąże dane z Google Ads z kliknięciami klientów automatycznie.
Kliknij przycisk Dalej.
10. Sprawdź wszystkie dane konfiguracyjne, a następnie kliknij przycisk Prześlij.
Jeśli pojawi się okno podobne do poniższego…
…to znaczy, że poprawnie połączyłeś swoją usługę GA4 do Google Ads.
Wprowadzanie zmian może potrwać do 24 godzin, dopiero wtedy połączenie zacznie przedstawiać dane w raportach GA4.