Wykluczanie własnego ruchu (własnych IP) w Google Analytics 4
Ruch wewnętrzy generowany jest przez właściciela strony internetowej, pracowników, dostawców oraz innych usługodawców Twojej witryny. Ruch tego typu zaburza statystyki odwiedzin naszej strony, zaniża rzeczywisty współczynnik konwersji. Kampanie reklamowe bazują oraz są optymalizowane na podstawie danych dotyczących ruchu na stronie internetowej, dlatego tak ważne jest, aby wykluczyć ruch własny. Pozwoli to na zdobycie jasnych informacji na temat działania użytkowników na naszej witrynie.
Jak wykluczyć ruch własny w GA4?
1. Przejdź do swojej usługi Google Analytics 4.
2. Przejdź do zakładki Administracja z menu bocznego.
3. W sekcji Usługa przejdź do Strumienie danych.
4. Wybierz strumień danych, dla których chcesz wykluczyć ruch wewnętrzny.
5. Przejdź do Skonfiguruj ustawienia tagów.
6. Kliknij przycisk Pokaż wszystko.
7. Przejdź do Define internal traffic.
8. Kliknij przycisk Utwórz.
Powinien się pojawić widok jak poniżej:
9. W polu Nazwa reguły nadaj nazwę swojemu filtrowi, np. Ruch wewnętrzny.
10. Pozostaw internal w polu traffic_type value, lub zmień tę wartość, jeśli przekazujesz jakiś inny filtr jako wewnętrzny identyfikator ruchu. Wartość, którą ustawisz w tym miejscu zostanie zastosowana w ustawieniach filtra danych w kolejnym kroku.
11. Wybierz jedną z opcji z listy rozwijanej i wprowadź adres IP.
Adres IP równa się – ta opcja będzie pasowała tylko do jednego adresu IP.
Adres IP zaczyna się od – ta opcja będzie pasowała do wszystkich adresów IP, które zaczynają się od podanych danych.
Adres IP kończy się na – ta opcja będzie pasowała do wszystkich adresów IP, które kończą się podanymi danymi.
Adres IP zawiera – ta opcja będzie pasowała do wszystkich adresów IP, które zawierają podane dane.
Adres IP mieści się w zakresie – ta opcja będzie pasowała do zakresu adresów IP.
Możesz kliknąć w napis What’s my IP address? w celu uzyskania adres IP swojego urządzenia.
12. Kliknij przycisk Utwórz.
Nowa zasada będzie wyglądała tak, jak poniżej:
13. Kliknij w ‘x’ w lewym górnym rogu trzy razy, aby powrócić do sekcji administratorskiej swojej usługi Google Analytics 4.
14. Jeśli wkluczasz ruch z własnego urządzenia, przejdź z niego do swojej witryny. Jeśli natomiast wykluczasz ruch z innego adresu IP, poproś osobę z tym adresem, aby ona otworzyła tę stronę.
15. Przejdź do raportu Czas rzeczywisty z bocznego menu.
16. Kliknij przycisk Dodaj porównanie +.
17. Rozwiń pole Wybierz wymiar i wpisz słowo Test. Następnie wybierz Testowa nazwa filtra danych.
18. Rozwiń pole Wartość wymiarów, zaznacz Internal Traffic i kliknij przycisk OK.
19. Kliknij przycisk Zastosuj.
Powinno się pojawić nowe porównanie zastosowane do raportu:
Po odświeżeniu strony powinny się również pojawić przefiltrowane dane pod Test data filter name.
To dowód na to, że filter został ustawiony poprawnie.
20. Przejdź do zakładki Administracja z menu bocznego.
21. W sekcji Usługi kliknij Ustawienia danych → Filtry danych.
22. Kliknij ikonę trzech kropek, a następnie opcję Aktywuj filtr.
23. Kliknij Aktywuj filtr ponownie.
Teraz filtr wykluczania ruchu wewnętrznego powinien być aktywny.