Na co zwracać uwagę podczas tworzenia postów na Facebooku?
Aby posty na Facebooku były możliwie jak najbardziej skuteczne, powinny zawierać elementy, które sprawią, że post przyciągnie większą uwagę odbiorcy.
Atrakcyjny tekst
Aby tekst mógł być atrakcyjny, należy posługiwać się językiem korzyści – czyli wskazywać odbiorcom, co może im zaoferować reklamowany produkt lub usługa. Co oni dzięki niemu osiągną i jakie benefity wiążą się z jego użyciem.
Warto mieć na uwadze, że w poście wyświetlanym jako reklama na urządzeniach mobilnych widoczne będą jedynie pierwsze 3 linijki tekstu (ok. 105 znaków). Reszta tekstu ukryta będzie pod opcją „Wyświetl więcej” dlatego kluczowe jest umieszczenie najważniejszych informacji oraz w miarę możliwości również linku właśnie na samym początku tekstu (jest to szczególnie ważne, jeżeli grafika nie jest podlinkowana). Sam link natomiast jest obowiązkowym elementem w momencie, kiedy celem posta jest wywołanie choćby ruchu na stronie, nie mówiąc już o takich działaniach jak pozyskanie kontaktu, dodanie do koszyka czy zakup.
Przy tworzeniu postów zachęcamy do korzystania z share.datadriventool.com, aby tworzyć klikalne posty.
Emotikony są również ważnym elementem posta, ponieważ wzbogacają wizualnie tekst i sprawiają, że łatwiej się go czyta, a ponadto sam tekst staje się dzięki nim często bardziej atrakcyjny dla odbiorcy.
Do tworzenia emotikon można wykorzystać:
- narzędzie https://de.piliapp.com/facebook-symbols/
- kombinację klawiszy “Windows” + “.” jeśli używamy systemu Windows
- zbiór emotikonów znajdujący się bezpośrednio na Facebooku
Kluczowe jest też odpowiednie „Call to Action” (tak zwane wezwanie do działania), czyli bezpośredni zwrot do użytkownika będący próbą nakłonienia go do wykonania pożądanej akcji np. „Kup teraz.”, „Zapisz się”, „Wejdź na stronę i dowiedz się więcej”.
Post warto rozpocząć pytaniem, które najprawdopodobniej dotyczy odbiorcy, a na które odpowiedzią jest oferowany produkt lub hasłem przyciągającym uwagę, takim jak „Promocja!” lub „Nowość”, ewentualnie jakimś innym hasłem wywołującym emocje.
Sam język również powinien się różnić w zależności od grupy odbiorców, do jakich kierowany jest post. Znając swoich klientów, warto jest obserwować, w jaki sposób oni się komunikują i dostosować komunikacje w poście tak, by lepiej do nich przemawiała.
Grafika
Grafika jest najbardziej widocznym elementem postu reklamowego, zajmuje również jego największą część. To właśnie dobre grafiki powodują, że użytkownicy Facebooka zatrzymują się podczas przewijania swojej tablicy. Dlatego dobra grafika to taka, która będzie w stanie skupić na sobie wzrok odbiorcy i zachęcić go do przejścia na stronę.
Jednocześnie grafika powinna designem nawiązywać do strony, na którą odsyła, dlatego ważny jest tu branding pod postacią spójnej kolorystyki posta i strony internetowej, czy też, chociażby obecności logo.
Zalecany (uniwersalny) format grafik do używania w postach:
- 1080 x 1080 pikseli (1:1) dla zwykłych grafik, które nie są podlinkowane
- 1080 x 1080 pikseli (1:1) dla postów karuzelowych
- 1200 x 628 pikseli (1,91:1) dla postów tworzonych za pomocą share.datadriventool.com
Warto jest tworzyć wiele postów, szczególnie jeżeli są one używane w płatnych kampaniach prowadzonych przy użyciu narzędzia https://adsfox.pl/.
Używając wielu postów, nasze narzędzie bezpośrednio na podstawie danych pochodzących ze strony wyłoni te posty, które sprzedają najlepiej i to właśnie one będą najsilniej promowane.
Życzymy samych udanych kampanii!
A jeżeli Ty też chcesz skutecznie reklamować się w internecie to, sprawdź ofertę agencji performance marketing adsfox oraz zobacz prezentację naszej usługi.