Przełom w pozyskiwaniu leadów na Facebooku i Instagramie – META Conversion Leads CRM
- 25 sierpnia, 2024
- 14:03
- Porady marketingowe, Wszystkie kategorie
Masz dość bezwartościowych leadów i przepalania czasu oraz pieniędzy na dzwonienie do osób, które zostawiają swój kontakt, a ostatecznie nie zostają Twoimi klientami?
W połowie roku 2024 r. Meta (Facebook i Instagram) uruchomiło nową funkcjonalność – Meta CRM Conversion API
Co to oznacza dla reklamodawców?
Nareszcie istnieje techniczna możliwość przesyłania informacji o wartości pozyskanych leadów (kontaktów) do Meta, a następnie uczenia systemu reklamowego, aby optymalizował kampanie nie tyle pod pozyskiwanie leadów, ale pod pozyskiwanie wartościowych leadów!
Jak działa Meta Conversion Leads CRM - integracja
Problemy z pozyskiwaniem leadów na Facebooku i Instagramie
Pozyskując leady na Facebooku i Instagramie bardzo często dostajemy bezwartościowe kontakty od „klikaczy”, często od konkurencji, ale również od osób niedostatecznie zainteresowanych.
Co prawda dobry specjalista Facebook ads, jest w stanie ograniczyć napływ bezwartościowych leadów (dzięki dobremu targetignowi oraz umiejętnemu wykorzystaniu formularzy lead ads lub UI strony www) jednak na pewno nie może tego całkowicie wyeliminować.
Szczególnie w branżach typu finanse, nieruchomości, hr oraz innych, które dotyczy specjalna kategoria reklam, wyeliminowanie pozyskiwania bezwartościowych leadów było do tej pory nieuniknione.
Mając 10 letnie doświadczenie w branży, będąc oficjalnym Partnerem Meta, sami nie mogliśmy często uniknąć leadów typu „Mlord” widoczny na poniższym screenie, (którego w dalszej części tekstu będziemy nazywali „Milordem” xD).
Jednak to nie w pozyskaniu złego leada jest problem
Samo pozyskanie bezwartościowego leada tak naprawdę nie stanowi głównego problemu.
Dlaczego? Ponieważ Facebook i Instagram nie rozlicza nas za leady, mimo że przypisuje im koszty reklamy…
Płacimy defacto za wyświetlenia.
Jaki jest zatem prawdziwy problem z bezwartościowymi leadami z Facebook ads?
Korzystając z optymalizacji systemu reklamowego Meta – (przy dobrej optymalizacji kampanii) Facebook uczy się kiedy osiągamy cel kampanii…
Jeżeli celem kampanii jest konwersja (np. pozyskanie leada) – to Facebook pozyskując leada (niezależnie od jego wartości) uczy się, aby właśnie takim osobą pokazywać nasze reklamy…
I to jest kluczowe….
To znaczy jeżeli w kampanii reklamowej zaczynamy pozyskiwać bezwartościowe leady (typu nasz „Milord” 🙂 to do tej pory Facebook szukał dla nas podobnych spamowych kontaktów… i trzeba było się naprawdę nagłowić, aby poprawić wartość pozyskiwanych leadów i nie otrzymywać z kampanii niemal samych „Milordów”…
Rewolucja w Meta Lead ads (Facebook Lead ads) - Conversion Leads CRM API
Dzięki wspomnianemu już – Meta CRM Conversion API można teraz przesyłać informację dotyczące leadów spowrotem do Facebooka, a następnie po pozyskaniu minimum 250 leadów zmienić ustawienia optymalizacji kampanii aby optymalizować reklamy pod pozyskiwanie wartościowych leadów.
Jak to ustawić?
Należy utworzyć Meta CRM Pixel, a następnie połączyć swój system CRM z Facebookiem.
Jest to jednak bardzo wymagające technicznie, wymaga pracy specjalistów i w wielu przypadkach również programistów.
Po połączeniu CRM z Meta, zebraniu odpowiedniej ilości danych (z każdego poziomu lejka pozyskiwania leadów), należy zobrazować swój lejek pozyskiwania leadów w Meta… (Znajdziesz to w Events Managerze)
Jeżeli nawet wszystko działa poprawnie to i tak trzeba odczekać 7 (a realnie 14 dni) na weryfikacje przez Meta otrzymanych zdarzeń.
Po weryfikacji trzeba skonfigurować lejek, a następnie można optymalizować kampanie pod maksymalizacje nie tylko ilości konwersji (leadów) jak to było do tej pory, ale maksymalizacje wartości.
Dzięki temu system będzie szukał najbardziej wartościowych leadów, na podstawie danych zebranych w naszym systemie CRM oraz zobrazowanego przez nas w events managerze lejka.
W związku z tym nie tylko skonfigurowanie techniczne systemu jest ważne, ale także jego pełne zrozumienie, połączone z doświadczeniem jak to ustawić oraz jak dokonywać optymalizacji…
Rewolucja w adsfox - agencji performance marketing
Już dawno zorientowaliśmy się, że największą wartość dla klienta stanowią nie same narzędzia, ale połączenie narzędzi i doświadczonych specjalistów.
Dlatego stworzyliśmy usługę i narzędzia, które pomagają klientom osiągać możliwie najlepsze efekty reklamowe, automatyzując wszystko, co nie przynosi dodanej wartości.
Dzięki temu zapewniamy klientowi nie tylko narzędzie które pozwala na oznaczanie wartości leada i przesyłanie tych informacji do jego konta reklamowego, ale również pełną obsługę marketingową dedykowanych specjalistów.
Dzięki temu każdy z naszych klientów widzi wyniki wszystkich swoich reklam, koszty pozyskania leada (czy sprzedaży) z dokładnością co do grosza.
W naszej aplikacji widzi również wszystkie swoje leady (z każdej pojedynczej reklamy), może oznaczać ich wartość i uczyć system, aby wyszukiwał tylko najbardziej wartościowe kontakty, a co najważniejsze wszystko w porozumieniu z doświadczonym specjalistą performance marketing z adsfox.
adsfox - numer 1 w Polsce
Jako oficjalny Partner Meta, zaczęliśmy pracować nad tym rozwiązaniem już rok temu kiedy nasi klienci mogli już znaleźć w naszej aplikacji wszystkie swoje leady, dostawać powiadomienia mailowe za każdym razem gdy tylko został pozyskany nowy kontakt i wygodnie zarządzać swoimi potencjalnymi klientami.
Pozwoliło nam to jako pierwszej firmie w Polsce wprowadzić tę funkcjonalność a dzięki automatyzacji robić to w cenie dostępnej dla praktycznie każdej firmy. Tutaj możesz zobaczyć cennik usług performance marketing w adsfox.
Jednak jak w każdej usłudze, nieważny jest cennik, partnerstwo Meta czy Google….
Ale ważne są szczere i realne opinie zadowolonych klientów, ponieważ są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.
Co dalej?
Jeżeli zależy Ci na wartościowych leadach to w tym momencie mamy do tego najlepsze rozwiązanie na rynku.
Umów się na bezpłatną konsultację marketingową jeżeli chcesz sprawdzić, czy będziemy w stanie pomóc również Twojej firmie.
Jeżeli Ty też chcesz skutecznie reklamować się w internecie to, sprawdź ofertę agencji performance marketing adsfox oraz zobacz prezentację naszej usługi.