Sprawdź opinie naszych klientów

skuteczna reklama firmy produkcyjnej

Reklama dla dystrybutorów i firm produkcyjnych - case studies agencji adsfox

Skuteczna reklama dla dystrybutorów i firm produkcyjnych.

2 000 000 Euro dodatkowego rocznego przychodu dzięki reklamie na Facebooku i Instagramie kierowanej do właścicieli firm montażowych oraz właścicieli firm prowadzących sprzedaż detaliczną okien.

Całościowe zwiększenie przychodów z firmy generującej 5 000 000 Euro do 10 000 000 Euro rocznie dzięki poprawieniu strategii, kampanii i dobrej współpracy z klientem.

Przeczytaj ten wpis jeśli interesuje Cię, jak tego dokonaliśmy.

Sytuacja klienta...

Firma, niemiecki dystrybutor okien działający na rynku B2B, stawiał czoła wyzwaniom związanym ze skutecznym  pozyskiwaniem klientów. Mimo że posiadała solidną pozycję na rynku, tradycyjne metody marketingowe, które były skuteczne w przeszłości, przestały przynosić oczekiwane rezultaty.

W efekcie firma znalazła się w sytuacji, gdzie konieczna była zmiana strategii marketingowej. Tradycyjne metody, takie jak drukowane katalogi, w połączeniu z niewielkim działem handlowym, nie były w stanie sprostać wymaganiom nowoczesnego rynku. Klienci coraz częściej szukali informacji i produktów online, a tradycyjne metody marketingowe przestawały być wystarczające. Firma musiała dostosować się do nowych realiów, wdrażając nowoczesne narzędzia i strategie marketingowe, aby pozyskać nowych klientów.

Firma podjęła próbę modernizacji swoich działań, zlecając kampanie Google Ads lokalnej agencji. Niestety, rezultaty tych działań były rozczarowujące. Kampanie Google Ads, nie spełniały oczekiwań klienta. Koszt reklamy był wysoki, a zwrot z inwestycji pozostawiał wiele do życzenia. Lokalne agencje nie były w stanie właściwie targetować kampanii, co skutkowało niską konwersją i nieadekwatnym wykorzystaniem budżetu reklamowego.

Wszystkie te czynniki sprawiły, że firma znalazła się w punkcie zwrotnym. Tradycyjne metody marketingowe przestały działać, a nowoczesne rozwiązania wprowadzane przez lokalne agencje okazywały się niewystarczające. Konieczne było znalezienie partnera, który posiadałby odpowiednie doświadczenie i narzędzia do przeprowadzenia skutecznej transformacji marketingowej.

Pierwszy Kontakt z agencją performance marketing - adsfox

Zainteresowanie współpracą z adsfox zostało zainicjowane przez Partnera adsfox – Timma Uthe z Austrii, (strona Timma to: https://www.touchpointconsulting.at/) który wspierał firmę sprzedającą okna w rozwoju marketingu internetowego i znając dokonania adsfox, koniecznie chciał wdrożyć w tej firmie kampanie reklamowe w social media. 

(Mimo iż wiedział o tym, że nie sprzedają oni bezpośrednio do konsumentów)

Firma wraz z Timmem, na przestrzeni 6 miesięcy, 3 razy korzystała z konsultacji marketingowych w adsfox, aby upewnić się, że na pewno  potrzebują reklamy w social media. Na konsultacjach sprawdzono, iż przy obecnej ilości odwiedzin witryny warto będzie wdrożyć przynajmniej kampanie remarketingowe.

"Na Facebooku nie ma naszych klientów"

Zarząd firmy dystrybuującej okna, sceptycznie oceniał potencjał Facebooka i Instagrama jako platform do pozyskiwania klientów B2B. Nie wierzyli oni w to że na Facebooku i Instagramie są odpowiedni dla nich klienci, ponieważ ich klienci to właściciele firm prowadzących sprzedaż detaliczną, a nie “zwykli odbiorcy Facebooka”.

Co przekonało zarząd firmy?

Zdobycie zaufania niemieckiej bardzo konserwatywnej firmy do zaufania firmie z Polski było niesamowicie trudne i nie byłoby możliwe gdyby nie zaufanie jakim obdażali oni Timma Uthe który już z nimi współpracował. Dodatkowo po każdych konsultacjach marketingowych z adsfox coraz bardziej rozumieli sens takich działań.

Ostatecznie zrozumieli że każdy człowiek który wejdzie na ich stronę (choćby z drukowanej przez nich broszury) będzie później widział ich reklamy, nie tylko na Facebooku i instagramie, ale na tysiącach stron i aplikacji należących do sytemu reklamowego META.

Doświadczenie i rekomendacje adsfox przekonały zarząd, że jest to właściwy partner do przeprowadzenia niezbędnej transformacji. Rozpoczęła się nowa era w historii firmy, której celem było wdrożenie nowoczesnych i skutecznych metod marketingowych, aby sprostać wyzwaniom współczesnego rynku i zapewnić dalszy rozwój.

Pierwsze działania... Wdrożenie Pixela Facebooka oraz niestandardowych eventów Pixela.

Na początku dostaliśmy od klienta zlecenie wyłącznie na prowadzenie kampanii reklamowych w social media. Aby rozpocząć kampanię, najpierw musieliśmy skonfigurować odpowiednie narzędzia na stronie internetowej klienta.

Jednym z najważniejszych elementów było wdrożenie Pixela Facebooka, który jest niezbędny do śledzenia aktywności użytkowników i mierzenia skuteczności kampanii reklamowych. W tym przypadku, skonfigurowaliśmy zdarzenia Pixela mierzące rejestrację do systemu sprzedawców detalicznych. Wspólnie z klientem zdefiniowaliśmy, że taki powinien być fokus tej kampanii, gdyż na tym klientowi najbardziej zależy…

(Jeśli ciekawi Cię co to są za kody i eventy które instalujemy na stronach klientów to tutaj znajdziesz listę standardowych eventów Meta, z której korzystają specjaliści adsfox wraz z opisem poszczególnych Eventów (zdarzeń). Pamiętaj, że bez tego szkoda jest wydawać na reklamę na Facebooku lub Instagramie choćby 1zł 🙂

 

Następnie umówiliśmy się na spotkanie online, aby dodać metody płatności i skonfigurować konta reklamowe Meta bezpośrednio na profilu prezesa firmy.

(W adsfox, klienci zawsze dostają i zachowują wszelkie dostępy do zasobów, które dla nich konfigurujemy. Chcemy, aby klient miał możliwość korzystania ze zrealizowanej przez nas pracy nawet jeżeli z jakiegokolwiek powodu chciałby zakończyć z nami współpracę. Uważamy, że jest to jedyny uczciwy sposób postępowania. Chociaż wiemy, że przynajmniej 40% klientów, którzy trafiają do nas z innych agencji, ma problem z odzyskaniem swoich zasobów, co w krytycznych przypadkach może prowadzić do konieczności zmiany całej domeny!)

Te procedury obejmują wszystko, od konfiguracji metod płatności, przez ustawienia targetowania, po zaawansowane opcje remarketingu. Nasz zespół dokładnie monitoruje każdy etap, aby upewnić się, że wszystkie elementy są poprawnie skonfigurowane i gotowe do uruchomienia kampanii. Narzędzia reklamowe dostarczane przez Meta oferują szeroką gamę opcji, które pozwalają na precyzyjne targetowanie i optymalizację kampanii.

Poprawna konfiguracja konta Meta zawiera aż 45 różnych działań, na które w adsfox, jako Premium Parner Meta mamy specjalnie opracowane procedury.

Utworznie kampanii...

Następnie wydelegowany przez Prezesa pracownik, który miał z nami współpracować, dostał od swojego opiekuna kilka pytań dotyczących oferowanych rodzajów okien, oraz przewag konkurencyjnych, które były potrzebne do stworzenia i copywritingu reklam.

Dzięki odpowiedziom udzielonym przez pracownika firmy naszego klienta wszyscy specjaliści adsfox zaangażowani w projekt (Specjalista Facebook Ads, copywriter oraz graficzka) mieli informację dotyczące firmy bezpośrednio z pierwszej ręki.

Na podstawie zebranych informacji, danych ze strony oraz bazy firm którą zakupywał klient (do rozsyłania katalogów) specjaliści adsfox przygotowali kampanie reklamowe Facebook ads.

 Proces ten obejmował kilka ważnych etapów:

  •  Segmentacja rynku: Zidentyfikowaliśmy różne segmenty rynku, do których miały być skierowane reklamy. Wśród nich znaleźli się właściciele firm montażowych, sprzedawcy detaliczni okien oraz specjaliści od wykończeń wnętrz. Każda z tych grup miała specyficzne potrzeby i oczekiwania, które musieliśmy uwzględnić w naszych kampaniach.
  • Tworzenie treści reklamowych: Nasz copywriter, we współpracy z grafikiem, stworzył atrakcyjne i angażujące treści reklamowe. Teksty były dostosowane do każdej grupy docelowej, podkreślając kluczowe korzyści i przewagi konkurencyjne oferowanych produktów.
  • Ustawienie kampanii reklamowych: Specjalista Facebook Ads skonfigurował kampanie reklamowe w naszym dedykowanym panelu klienta. Zastosowaliśmy różne formaty reklamowe, w tym reklamy graficzne, wideo oraz karuzele, aby maksymalnie zaangażować odbiorców. 
  • Remarketing: Wdrożyliśmy również kampanie remarketingowe, które pozwalały na ponowne dotarcie do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę klienta, ale nie dokonali zakupu. Remarketing okazał się niezwykle skutecznym narzędziem, zwiększającym konwersję i przyciągającym klientów z powrotem na stronę.
  • Testowanie i optymalizacja: Kampanie reklamowe były na bieżąco monitorowane. Dzięki narzędziom analitycznym mogliśmy śledzić wyniki i wprowadzać zmiany w czasie rzeczywistym. Testowaliśmy różne warianty reklam, optymalizując je pod kątem najlepszych wyników.

 

Ustalenie Budżetu zatwierdzenie tekstów i podział na kampanie...

Już w pierwszym miesiącu (na podstawie listy klienta i Look a like audiences (grup podobnych odbiorców) z budżetem reklamowym rzędu 1000 Euro udało nam się wygenerować 12 wartościowych rejestracji w systemie od firm detalicznych, a koszty ich pozyskania (83 Euro za kontakt) były wielokrotnie niższe niż w przypadku działań z katalogami rozsyłanymi po całych Niemczech.

W drugim miesiącu zwiększyliśmy budżet 3-krotnie, tworząc kampanie generyczne (prospektingowe) oraz została dodatkowo stworzona osobna kampania remarketingowa. 

Już po 3 miesiącach współpracy klient odnotował, że 30% wszystkich rejestracji w systemie pochodzi z kampanii reklamowych na Facebooku.

W wyniku tych obliczeń prezes firmy uznał, że to właśnie na reklamę na Facebooku i Instagramie chce teraz wydawać więcej i więcej pieniędzy… Jednak widząc wyniki kampanii i dalsze prognozy związane ze zwiększeniem budżetu postanowiliśmy ostudzić oczekiwania klienta i wytłumaczyć mu, że znacznie lepiej będzie poprawić jego istniejące kampanie Google Ads niż dokładać budżet na reklamy na Facebooku.

Klient trochę się wachał, ponieważ właściciel agencji, z którą dotychczas współpracował był jego bardzo dobrym znajomym, poza tym tamta agencja znajdowała się blisko ich niemieckiego biura a sam prezes, lubił wpadać do nich na kawę… A pracownika adsfox nigdy nawet realnie nie widział na oczy (tylko przez kamerkę 🙂 ).

Ostatecznie przemówiła do niego jednak zwykła kalkulacja biznesowa i uznał, że na początek zakupi w adsfox wyłącznie audyt kampanii Google Ads.

Audyt Google Ads

W wyniki audytu okazało się, że kampanie Google Ads nie dość, że były ustawiane bardzo niestarannie bez zachowania dobrych praktyk Google, ale były również nakierowane na konsumentów i słowa kluczowe związane z bezpośrednim zakupem okien (co w firmie naszego klienta nawet nie było możliwe). 

Analiza wykazała liczne braki i błędy w konfiguracji, które znacząco wpływały na skuteczność kampanii. Jednym z największych problemów było niewłaściwe nakierowanie kampanii na konsumentów i słowa kluczowe związane z bezpośrednim zakupem okien. Firma naszego klienta nie prowadziła sprzedaży bezpośredniej do konsumentów, co oznaczało, że kampanie te były całkowicie nietrafione. Skuteczna reklama wymaga dogłębnego zrozumienia modelu biznesowego klienta oraz jego grupy docelowej, co w tym przypadku zostało zupełnie pominięte.

Dodatkowo, niemiecka agencja zupełnie nie mierzyła konwersji na stronie. Brak odpowiednich narzędzi analitycznych uniemożliwiał ocenę skuteczności kampanii i ich optymalizację. Reklama w wyszukiwarce Google powinna zawsze uwzględniać dokładne śledzenie wyników, aby możliwa była ich ciągła optymalizacja.

Z naszej perspektywy, budżet reklamowy klienta był marnowany, ponieważ brakowało fundamentalnych elementów, które pozwoliłyby na skuteczne targetowanie i śledzenie kampanii. Wyniki audytu były jednoznaczne i pokazały, że konieczne jest przejęcie pełnej kontroli nad kampaniami Google Ads, aby poprawić ich skuteczność.

Po podsumowaniu audytu klient zdecydował, iż podejmie z nami współpracę w pełnym zakresie.

Historia transformacji:

Przejęcie kampanii Google Ads wymagało kompleksowego podejścia i wdrożenia licznych zmian.

Na początku skonfigurowaliśmy konta Google Analytics na nowo. Było to konieczne, aby zapewnić precyzyjne śledzenie ruchu na stronie oraz analizowanie zachowań użytkowników.

Następnie, wszystkie kampanie reklamowe zostały ustawione całkowicie od zera. Przeprowadziliśmy dokładną analizę słów kluczowych, aby wybrać te, które najlepiej odpowiadały modelowi biznesowemu klienta i były skierowane do odpowiedniej grupy docelowej. Nasz zespół specjalistów przygotował całkowicie nową strategię kampanii.

Regularnie monitorowaliśmy wyniki kampanii i przeprowadzaliśmy optymalizację na bieżąco. Nasze narzędzia analityczne oraz dedykowany panel klienta pozwalały na dokładne śledzenie każdej kampanii, a zespół specjalistów na bieżąco mógł dostosowywać strategię, aby maksymalizować efektywność działań. Wyniki zaczęły się poprawiać niemal natychmiast, co potwierdziło słuszność podjętych kroków.

Budżet reklamowy został rozdzielony w następujący sposób:

  • Google Search Ads: 65%
  • Google Display: 5%
  • Facebook i Instagram ads: 30%

 

Na początku zaczynaliśmy z budżetem łącznym do 5 000 Euro miesięcznie.

Wyniki reklamy w internecie

W tym momencie budżet miesięczny wynosi 15 000€.

W ciągu pierwszego roku, udało nam się podwoić roczne przychody klienta (z 5 000 000 Euro na 10 000 000 Euro).

W drugim roku o kolejne 7 milionów Euro.

W roku 2023 w wyniku spowolnienia na niemieckim rynku, przychody klienta urosły o (zaledwie) 4 miliony, dochodząc do przychodów rzędu 21 milionów euro rocznie.

Aktualnie proporcje rozdzielenia budżetu reklamowego na Google i Meta ads pozostają bez zmian, jednak w styczniu 2024 dołożyliśmy klientowi jeszcze kampanie Bing Ads (Microsoft ads) z dodatkowym budżetem. 

Jedną z kluczowych dla klienta kampanii okazała się kampania ze słowami kluczowymi “producent”, mimo że klient nie jest producentem a zaledwie dystrybutorem (Polskich 🙂 okien.

 

Remarketing na Facebooku okazał się również bardzo pomocny i szacujemy, że bezpośrednio w jego wyniku, klient był w stanie wygenerować do tej pory około 4 000 000 Euro przychodów.

 
W tym momencie dodatkowo namawiamy klienta na kompletną przebudowę witryny, ponieważ wiemy, iż przy tym samym budżecie bylibyśmy w stanie wygenerować jeszcze lepsze rezultaty.

(Obecnie w adsfox nie realizujemy stron ani sklepów dla klientów tym samym zmiana strony podyktowana jest wyłącznie chęcią zwiększenia skuteczności kampanii klienta)

Co dalej z reklamą?

Nasza współpraca z klientem nadal trwa, a my kontynuujemy pracę nad jego kampaniami, aby sprostać zmieniającym się warunkom rynkowym i zapewnić ciągły wzrost sprzedaży. Reklamy online na Facebooku i Instagramie, w połączeniu z kampaniami Google Ads, przyniosły znakomite rezultaty. W 2024 roku planujemy dalszą ekspansję, w tym reklamę mobilną i reklamy wideo, które mają potencjał jeszcze bardziej zwiększyć zasięg naszych kampanii.

 

Jeżeli Ty również chciałbyś skutecznie pozyskiwać klientów dla Twojej firmy produkcyjnej umów się bezpłatną konsultację marketingową z jednym ze specjalistów adsfox:

Jak nazywa się firma, która została tutaj opisana?

Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci. 

Jednak jesteśmy przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało! 

Dlatego czasem robimy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów

Naszym zdaniem takie właśnie opinie są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zobacz prezentację naszej usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Chcesz pozyskać więcej klientów?

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi

Wybierz jaką prezentację chcesz zobaczyć oraz uzupełnij dane: