skuteczna reklama firmy produkcyjnej

Reklama dla dystrybutorów i firm produkcyjnych - case studies agencji adsfox

Skuteczna reklama dla dystrybutorów i firm produkcyjnych.

2 000 000 Euro dodatkowego rocznego przychodu dzięki reklamie na Facebooku i Instagramie kierowanej do właścicieli firm montażowych oraz właścicieli firm prowadzących sprzedaż detaliczną okien.

Całościowe zwiększenie przychodów z firmy generującej 5 000 000 Euro do 10 000 000 Euro rocznie dzięki poprawieniu strategii, kampanii i dobrej współpracy z klientem.

Przeczytaj ten wpis jeśli interesuje Cię jak tego dokonaliśmy.

Sytuacja klienta...

Firma, niemiecki dystrybutor okien działający na rynku B2B, stawiał czoła wyzwaniom związanym ze skutecznym  pozyskiwaniem klientów.

Tradycyjne metody, takie jak drukowane katalogi w połączeniu z niewielkim działem handlowym, przestały być wystarczająco efektywne.

Dodatkowo niezadowalające rezultaty z kampanii Google Ads prowadzonych przez lokalną agencję tylko pogłębiały problem.

Pierwszy Kontakt z agencją performance marketing - adsfox

Zainteresowanie współpracą z adsfox zostało zainicjowane przez Partnera adsfox – Timma Uthe z Austrii, (strona Timma to: https://www.touchpointconsulting.at/) który wspierał firmę sprzedającą okna w rozwoju marketingu internetowego i znając dokonania adsfox, koniecznie chciał wdrożyć w tej firmie kampanie reklamowe w social media. 

(Mimo iż wiedział o tym, że nie sprzedają oni bezpośrednio do konsumentów)

Firma wraz z Timmem, na przestrzeni 6 miesięcy, 3 razy korzystała z konsultacji marketingowych w adsfox, aby upewnić się, że na pewno  potrzebują reklamy w social media. Na konsultacjach sprawdzono, iż przy obecnej ilości odwiedzin witryny warto będzie wdrożyć przynajmniej kampanie remarketingowe.

"Na Facebooku nie ma naszych klientów"

Zarząd firmy dystrybuującej okna, sceptycznie oceniał potencjał Facebooka i Instagrama jako platform do pozyskiwania klientów B2B. Nie wierzyli oni w to że na Facebooku i Instagramie są odpowiedni dla nich klienci, ponieważ ich klienci to właściciele firm prowadzących sprzedaż detaliczną, a nie “zwykli odbiorcy Facebooka”.

Co przekonało zarząd firmy?

Zdobycie zaufania niemieckiej bardzo konserwatywnej firmy do zaufania firmie z Polski było niesamowicie trudne i nie byłoby możliwe gdyby nie zaufanie jakim obdażali oni Timma Uthe który już z nimi współpracował. Dodatkowo po każdych konsultacjach marketingowych z adsfox coraz bardziej rozumieli sens takich działań.

Ostatecznie zrozumieli że każdy człowiek który wejdzie na ich stronę (choćby z drukowanej przez nich broszury) będzie później widział ich reklamy, nie tylko na Facebooku i instagramie, ale na tysiącach stron i aplikacji należących do sytemu reklamowego META. 

Pierwsze działania... Wdrożenie Pixela Facebooka oraz niestandardowych eventów Pixela.

Na początku dostaliśmy od klienta zlecenie wyłącznie na prowadzenie kampanii reklamowych w social media. W związku z tym na stronie klienta zostały skonfigurowane zdarzenia Pixela Facebook mierzące rejestrację do systemu sprzedawców detalicznych. 

(Wspólnie z klientem zdefiniowaliśmy, że taki powinien być fokus tej kampanii, gdyż na tym klientowi najbardziej zależy…)

(Jeśli ciekawi Cię co to są za kody i eventy które instalujemy na stronach klientów to tutaj znajdziesz listę standardowych eventów Meta, z której korzystają specjaliści adsfox wraz z opisem poszczególnych Eventów (zdarzeń). (Pamiętaj, że bez tego szkoda jest wydawać na reklamę na Facebooku lub Instagramie choćby 1zł 🙂

Następnie umówiliśmy się na spotkanie online, aby dodać metody płatności i skonfigurować konta reklamowe Meta bezpośrednio na profilu prezesa firmy.

(W adsfox, klienci zawsze dostają i zachowują wszelkie dostępy do zasobów, które dla nich konfigurujemy. Chcemy, aby klient miał możliwość korzystania ze zrealizowanej przez nas pracy nawet jeżeli z jakiegokolwiek powodu chciałby zakończyć z nami współpracę. Uważamy, że jest to jedyny uczciwy sposób postępowania. Chociaż wiemy, że przynajmniej 40% klientów, którzy trafiają do nas z innych agencji, ma problem z odzyskaniem swoich zasobów, co w krytycznych przypadkach może prowadzić do konieczności zmiany całej domeny!)

Poprawna konfiguracja konta Meta zawiera aż 45 różnych działań, na które w adsfox, jako Premium Parner Meta mamy specjalnie opracowane procedury.

Utworznie kampanii...

Następnie wydelegowany przez Prezesa pracownik, który miał z nami współpracować, dostał od swojego opiekuna kilka pytań dotyczących oferowanych rodzajów okien, oraz przewag konkurencyjnych, które były potrzebne do stworzenia i copywritingu reklam.

Dzięki odpowiedziom udzielonym przez pracownika firmy naszego klienta wszyscy specjaliści adsfox zaangażowani w projekt (Specjalista Facebook Ads, copywriter oraz graficzka) mieli informację dotyczące firmy bezpośrednio z pierwszej ręki.

Na podstawie zebranych informacji, danych ze strony oraz bazy firm którą zakupywał klient (do rozsyłania katalogów) specjaliści adsfox przygotowali kampanie reklamowe Facebook ads.

 

Ustalenie Budżetu zatwierdzenie tekstów i podział na kampanie...

Już w pierwszym miesiącu (na podstawie listy klienta i Look a like audiences (grup podobnych odbiorców) z budżetem reklamowym rzędu 1000 Euro udało nam się wygenerować 12 wartościowych rejestracji w systemie od firm detalicznych, a koszty ich pozyskania (83 Euro za kontakt) były wielokrotnie niższe niż w przypadku działań z katalogami rozsyłanymi po całych Niemczech.

W drugim miesiącu zwiększyliśmy budżet 3-krotnie, tworząc kampanie generyczne (prospektingowe) oraz została dodatkowo stworzona osobna kampania remarketingowa. 

Już po 3 miesiącach współpracy klient odnotował, że 30% wszystkich rejestracji w systemie pochodzi z kampanii reklamowych na Facebooku.

W wyniku tych obliczeń prezes firmy uznał, że to właśnie na reklamę na Facebooku i Instagramie chce teraz wydawać więcej i więcej pieniędzy… Jednak widząc wyniki kampanii i dalsze prognozy związane ze zwiększeniem budżetu postanowiliśmy ostudzić oczekiwania klienta i wytłumaczyć mu, że znacznie lepiej będzie poprawić jego istniejące kampanie Google Ads niż dokładać budżet na reklamy na Facebooku.

Klient trochę się wachał, ponieważ właściciel agencji, z którą dotychczas współpracował był jego bardzo dobrym znajomym, poza tym tamta agencja znajdowała się blisko ich niemieckiego biura a sam prezes, lubił wpadać do nich na kawę… A pracownika adsfox nigdy nawet realnie nie widział na oczy (tylko przez kamerkę 🙂

Ostatecznie przemówiła do niego jednak zwykła kalkulacja biznesowa i uznał, że na początek zakupi w adsfox wyłącznie audyt kampanii Google Ads.

 

Audyt Google Ads

W wyniki audytu okazało się, że kampanie Google Ads nie dość, że były ustawiane bardzo niestarannie bez zachowania dobrych praktyk Google, ale były również nakierowane na konsumentów i słowa kluczowe związane z bezpośrednim zakupem okien (co w firmie naszego klienta nawet nie było możliwe). 

Dodatkowo niemiecka agencja zupełnie nie mierzyła konwersji, na stronie więc praktycznie (z naszej perspektywy) marnowała budżet reklamowy klienta.


Po podsumowaniu audytu klient zdecydował, iż podejmie z nami współpracę w pełnym zakresie.

Historia transformacji:

Po przejęciu kampanii Google Ads, na nowo skonfigurowaliśmy konta Google Analytics, oraz ustawiliśmy wszystkie kampanie reklamowe całkowicie od zera.
Budżet reklamowy został rozdzielony w następujący sposób:
Google Search Ads: 65%
Google Display: 5%
Facebook i Instagram ads: 30%

Na początku zaczynaliśmy z budżetem łącznym do 5 000 Euro miesięcznie.

W tym momencie budżet miesięczny wynosi 15 000€.

W ciągu pierwszego roku, udało nam się podwoić roczne przychody klienta (z 5 000 000 Euro na 10 000 000 Euro).

W drugim roku o kolejne 7 milionów Euro.

W roku 2023 w wyniku spowolnienia na niemieckim rynku, przychody klienta urosły o (zaledwie) 4 miliony, dochodząc do przychodów rzędu 21 milionów euro rocznie.

Aktualnie proporcje rozdzielenia budżetu reklamowego na Google i Meta ads pozostają bez zmian, jednak w styczniu 2024 dołożyliśmy klientowi jeszcze kampanie Bing Ads (Microsoft ads) z dodatkowym budżetem. 

Jedną z kluczowych dla klienta kampanii okazała się kampania ze słowami kluczowymi “producent”, mimo że klient nie jest producentem a zaledwie dystrybutorem (Polskich 🙂 okien.

 

Remarketing na Facebooku okazał się również bardzo pomocny i szacujemy, że bezpośrednio w jego wyniku, klient był w stanie wygenerować do tej pory około 4 000 000 Euro przychodów.

 
W tym momencie dodatkowo namawiamy klienta na kompletną przebudowę witryny, ponieważ wiemy, iż przy tym samym budżecie bylibyśmy w stanie wygenerować jeszcze lepsze rezultaty.

(Obecnie w adsfox nie realizujemy stron ani sklepów dla klientów tym samym zmiana strony podyktowana jest wyłącznie chęcią zwiększenia skuteczności kampanii klienta)

 

Jeżeli Ty również chciałbyś skutecznie pozyskiwać klientów dla Twojej firmy produkcyjnej umów się bezpłatną konsultację marketingową z jednym ze specjalistów adsfox:

Jak nazywa się firma, która została tutaj opisana?

Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci. 

Jednak jesteśmy przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało! 

Dlatego czasem robimy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów

Naszym zdaniem takie właśnie opinie są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zobacz prezentację naszej usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi