skuteczna reklama gabinetu stomatologicznego

Reklama gabinetu stomatologicznego - case studies agencji adsfox

Skuteczna reklama w internecie dla gabinetów stomatologicznych.

Historia Pani Marii, która zaczęła przyjmować coraz mniej pacjentów w wyniku działania dużej sieci gabinetów dentystycznych.

Początki...

Pani Maria prowadziła swój gabinet dentystyczny z sukcesami przez ponad dekadę. Sytuacja zmieniła się, gdy w pobliżu otworzyła się placówka dużej sieci dentystycznej. Z miesiąca na miesiąc, Pani Maria zauważała spadek liczby nowych pacjentów. Jednocześnie rosły wszystkie  koszty utrzymania gabinetu. W szczególności w ostatnich miesiącach wzrosło wynagrodzenie higienistki, recepcjonistki oraz energii elektrycznej.

Pani Maria pilnie potrzebowała skutecznego rozwiązania, które pozwoli jej nadal przyjmować nowych pacjentów i zachować stabilność finansową.

Pierwszy kontakt z agencją marketingową adsfox

Zmotywowana chęcią zmiany, Pani Maria odnalazła agencję adsfox podczas poszukiwań w wyszukiwarce Google.

Klikając na reklamę Google Ads i przeglądając stronę, uznała, że warto zobaczyć, jakie są możliwości i umówiła się na niezobowiązującą konsultację, mając nadzieję na wartościową rozmowę a nie tylko czystą sprzedaż usług…

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa...

Już w trakcie konsultacji specjalista uznał, że klientka miała zbyt starą i niezaktualizowaną aktualną stronę, w związku z tym klientka dostała polecenie do Partnera adsfox, który (ostatecznie) wykonał nową w 2 tygodnie. Ponadto gabinet stomatologiczny, miał zaniedbaną wizytówkę w Google i sama klientka nie miała żadnego pojęcia o marketingu internetowym.

Co przekonało Panią Marie?

Panią Marie przekonała możliwość współpracy bez wiązania się jakąkolwiek umową, gdyż pomyślała, że zbyt dużo nie ryzykuje.

Pani Maria wybrała podstawowy pakiet obsługi Facebook Ads oraz Google ads uznając, że recepcjonistka gabinetu stomatologicznego przy współpracy z adsfox weźmie odpowiedzialność za tworzenie treści na media społecznościowe i koordynację działań ze specjalistą z naszej agencji.

W wyniku rozmowy z naszymi specjalistami (patrząc przez pryzmat branży stomatologicznej oraz potrzeb i zasobów (czasu) Pani Mari) ustalono budżet reklamowy w wysokości 2000 zł miesięcznie.

Strategia reklamowa adsfox zakładała równy podział budżetu reklamowego w stosunku 70:30 dla Google Ads i kampanii reklamowych w social media, z naciskiem na pozyskiwanie lokalnych  klientów którzy jeszcze nigdy nie byli pacjentami gabinetu.

Przygotowania... Poprawienie wizytówki Google, konfiguracja Google Search Console, Google Analytics 4, Pixela Facebooka, niestandardowych eventów Pixela oraz GA4.

W ciągu dwóch tygodni zaufany partner adsfox stworzył nową, dobrze zoptymalizowaną stronę. 

Na początku w adsfox poprawiliśmy wizytówkę Google gabinetu, później połączaliśmy ją z kontem Google Ads. Następnie przy współpracy z Partnerem od stron skonfigurowaliśmy dla Pani Marii konto Google Search Console (aby nowa strona gabinetu stomatologicznego szybciej zaindeksowała się w wyszukiwarce Google).

Następnie przeprowadziliśmy pełną konfigurację konta Google Analytics 4. (Pamiętaj, że konfiguracja Google Analytics 4 nie kończy się na instalacji kodu śledzącego, ale na tym się rozpoczyna, w adsfox konfiguracja GA4 zawiera kilkanaście elementów) w przypadku Pani Marii, dodatkowo trzeba było zaprogramować Eventy niestandardowe pod wypełnienie formularza oraz kliknięcia na numer telefonu, który odbierała recepcjonistka.

Jeśli interesuje Cię co zawiera pełna konfiguracja Google Analytics 4, tutaj możesz znaleźć checklistę konfiguracji GA4.

Następnie zostały skonfigurowane Eventy Pixela Facebook również mierzące interakcje z formularzem i numerem telefonu.

(Tutaj znajdziesz listę standardowych eventów Meta, z której korzystają specjaliści adsfox wraz z opisem poszczególnych Eventów (zdarzeń)). Pamiętaj, że bez tego szkoda jest wydawać na reklamę na Facebooku lub Instagramie choćby 1zł 🙂

Wykonanie i rezultaty...

Połączenie działań SEO, SEA oraz reklam w Social Media sprawiło że gabinet stomatologiczny Pani Marii szybko zapełnił się pacjentami, przywracając jej dawną pozycję na rynku.

Pozyskanie zapytania telefonicznego lub przez formularz kontaktowy na stronie gabinetu stomatologicznego kosztuje w przypadku Pani Marii średnio w okolicach 8zł a budżet w okolicach 2000zł okazał się wystarczający żeby zapewnić Pani Marii 100% ciągłość w obsłudze pacjentów (bez czekania na nich). 

(Poniżej screen z ostatnich 30 dni kiedy powstaje ten artykuł)

 

Co dalej z reklamą gabinetu stomatologicznego Pani Marii?

Pani Maria rozważa teraz dokupienie drugiego Unitu stomatologicznego i zatrudnienie kolejnego lekarza (dentysty), aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi.

Na ten moment konsultuje z architektem możliwości przeróbki gabinetu stomatologicznego, aby być w stanie umieścić tam drugi unit.

 

Jeżeli Ty również chciałbyś skutecznie pozyskiwać pacjentów do gabinetu stomatologicznego umów się bezpłatną konsultację marketingową z jednym ze specjalistów adsfox:

Kim jest Pani Maria i gdzie znajduje się jej gabinet stomatologiczny?

Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci. Dodatkowo obiecaliśmy Pani Marii, że nie będziemy przyjmować klientów z jej najbliższego regionu.

Jednak jesteśmy przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało! 

Dlatego czasem nagrywamy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów

Naszym zdaniem takie właśnie opinie są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? 
Zobacz prezentację naszej usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi