skuteczna reklama kancelarii prawnej

Reklama kancelarii prawnej - case studies agencji adsfox

Skuteczna reklama w internecie dla Adwokatów i Prawników

Jak dzięki połączeniu kampanii reklamowych na Facebooku, Instagramie oraz w wyszukiwarce Google skutecznie pozyskiwać klientów do kancelarii prawnej.

Ból klienta...

Właściciel kancelarii prawnej, dotychczas opierający swoje działania sprzedażowe wyłącznie na metodach takich jak uczestnictwo w spotkaniach i eventach dla przedsiębiorców oraz spotkania grup BNI, poczuł szklany sufit tych działań to znaczy, Pan Tomasz (właściciel kancelarii) nie był w stanie już bardziej wyskalować wspomnianych wcześniej działań. Nie mógł przecież pojawiać się na kilku śniadaniach biznesowych jednocześnie, ani nie miał możliwości, aby jeździć po konferencjach biznesowych odbywających się w całej Polsce.

Polecenie od innego (prawnika) 🙂 klienta...

Klientowi współpracę z nami polecił inny prawnik, który kiedyś nagrał nam rekomendację wideo na naszą stronę. 

Poniżej możesz zobaczyć opinie wideo dotyczącą współpracy z nami którą ten prawnik nagrał z nami w formie wywiadu.

Dlaczego adsfox?

Klient 2 lata temu współpracował już
z agencją, jednak jak twierdził,  skuteczność jej działań nie była wystarczająca.

To znaczy koszty reklam oraz obsługi, które pobierała agencja, były zbyt wysokie, aby warto było w ten sposób reklamować kancelarię. W związku z tym właściciel kancelarii skupił się wyłącznie  konferencjach, BNI i klientach z polecenia. 

Jednocześnie czuł, że korzystając wyłącznie z takiego marketingu, mocniej się już nie rozwinie i nie będzie w stanie wyskalować swojej kancelarii.

O adsfox dowiedział się właśnie na konferencji biznesowej od innego Prawnika i jeszcze przed konsultacjami marketingowymi z adsfox, zdecydował się, że chce dać nam i sobie szansę
i spróbować ponownie reklamowania kancelarii prawnej w internecie.

Konsultacja

Na konsultacji marketingowej ze specjalistą z adsfox ustalono, iż należy zrobić jeszcze kilka dodatkowych podstron pod SEO i Google Ads oraz zmienić numer telefonu na stronie na klikalny (taki który zawiera link bezpośrednio do dzwonienia), aby nie tylko móc lepiej mierzyć konwersję (czyli ilość połączeń z recepcją), ale również, aby być w stanie lepiej optymalizować kampanie.

(w adsfox wszystkie kampanie reklamowe czy to na Facebooku, Google ads, czy TikTok ads są całkowicie mierzalne, to znaczy jesteśmy w stanie dokładnie mierzyć ile kosztuje każda interakcja na stronie www naszego klienta. Dla niektórych Optyków optymalizujemy kampanie pod wypełnienie formularza, dla innych pod kliknięcia w numer telefonu (do rezerwacji terminu), jednak rodzaj optymalizacji i sposób pomiarów dokonywane są zawsze indywidualnie).

Ponieważ Pan Tomasz był już niemal zdecydowany na wybór naszej agencji, pozostała część konsultacji polegała na ustaleniu zakresu i wybraniu terminu rozpoczęcia współpracy.

Zaraz po spotkaniu klient zlecił swojej firmie od WordPress wdrożenie omówionych zmian.

Początki współpracy

Kancelaria prawna klienta działa głównie na terenie Warszawy, w związku z tym
(i z możliwościami klienta) budżet reklamowy ustaliliśmy na początku na 3000 zł.

Zostało również ustalone, że kampanie mają skupić się na pozyskiwaniu leadów. Dokładnie mówiąc recepcjonistka kancelarii, miała za zadanie odbierać telefony oraz wiadomości pochodzące z formularza kontaktowego i w ten sposób walidować leady, a następnie po ich walidacji przekazywać je bezpośrednio właścicielowi.

Specjalista Google Ads z adsfox zaproponował klientowi dodatkowo zainstalowanie na stronie call back widgetu (słuchawki do oddzwaniania), ponieważ wiemy, iż sprawdza się to dobrze już w kilku kancelariach prawnych i adwokackich, które prowadzimy.

Klient miał wcześniej na stronie Pixel Facebook, dzięki czemu niemal natychmiast mogliśmy zacząć robić kampanie remarketingowe.
Jednocześnie na stronie kancelarii prawnej zainstalowane było jedynie stare konto Universal Analytics w wyniku czego od lipca przestały być zbierane dane dotyczące ruchu i zachowań na stronie klienta.

1 lipca 2023 r. standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać nowe dane,
a 1 lipca 2024 r. wszyscy użytkowcy Google Universal Analytics stracą dostęp do interfejsu użytkownika.

Jednocześnie okazało się, że klient nawet nie posiadał konta Google Search Console a po utworzeniu i weryfikacji konta oraz połączeniu map strony okazało się, że zaledwie 4 witryny jego strony są indeksowane w Google.

Po poprawieniu błędów w Search Console utworzyliśmy dla klienta konto Google Analytics 4. 

Następnie ustawiliśmy mierzalność callback widgetu do Google Analytics 4, mierzalność wypełnienia formularza oraz mierzalność kliknięć w numer telefonu kancelarii.

Budżet reklamowy dla kancelarii prawnej został rozdzielony
w następujący sposób:
Google Search Ads: 70%
Google Display: 5%
Facebook i Instagram ads: 25%

Budżet reklamowy dla kancelarii prawnej

Budżet reklamowy dla kancelarii prawnej został rozdzielony
w następujący sposób:
Google Search Ads: 70%
Google Display: 5%
Facebook i Instagram ads: 25%

Dzięki gromadzeniu ponad 300 dodań do koszyka produktów naszej klientki dziennie system nauczył się komu należy pokazywać reklamy aby dochodziło do realnej sprzedaży i udało się wygenerować ponad 28000zł przychodu przy ROAS (24,51) już w pierwszym miesiącu.

Wyniki...

Początkowo koszt zrealizowania celu konwersji (zapytania przez call back widget) wyniósł
w okolicach 30zł. 

W wyniku cyklicznego zwiększania wydatków reklamowych na Facebooku i w Google całkowity koszt wygenerowania zapytania wyniósł 45,38 przy pozyskaniu około 99 wartościowych zapytań miesięcznie. 

Przy tej ilości wartościowych leadów klient ledwo jest w stanie obrobić wszystkie zapytania od klientów. W związku z tym na podstawie swojej wiedzy pisze procedury sprzedażowe oraz szuka przedstawiciela handlowego, który na podstawie procedur będzie w stanie skutecznie sprzedawać usługi kancelarii.

Opłacalność oraz dalsze działania...

Przy tej ilości wartościowych leadów (dodatkowo do działań klienta w BNI i działań dla obecnych klientów) kancelaria „ledwo jest w stanie obrobić wszystkie zapytania”. 

W związku z tym, w tym obecnie właściciel kancelarii na podstawie swojej własnej wiedzy pisze procedury sprzedażowe oraz szuka przedstawiciela handlowego, który na podstawie nowopowstałych procedur będzie w stanie skutecznie sprzedawać usługi kancelarii.

Jeżeli Ty też chcesz skutecznie reklamować swoją kancelarię, kliknij poniżej i sprawdź, czy możemy Ci pomóc.

Co to za kancelaria?

Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci. 

Jesteśmy jednak przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało! 

Dlatego czasem robimy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów

Naszym zdaniem, takie właśnie opinie, są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.

A jeżeli Ty też chcesz skutecznie reklamować swoją kancelarię
w internecie to, sprawdź ofertę agencji performance marketing adsfox oraz zobacz prezentację naszej usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi