Reklama kursów językowych - case studies agencji adsfox
Skuteczna reklama firmy w internecie dla kursów językowych.
Sytuacja klienta…
Pan Piotr jest młodym przedsiębiorcą działającym w branży edukacyjnej, który swoją karierę lektorską zaczął jako korepetytor. Obecnie oferuje kursy językowe online na własnej dedykowane platformie. Jego obecna działalność skupia się na dostarczaniu wysokiej jakości usług z zakresu edukacji językowej.
Niestety, na początku oferta kursów online Pana Piotra docierała wyłącznie do dotychczasowych uczniów korzystających z korepetycji. Mimo to nadal borykał się z problemem pozyskiwania nowych klientów i brakiem skuteczności w sprzedaży.
Pan Piotr samodzielnie starał się tworzyć angażujące reklamy swoich kursów językowych online, aby przyciągnąć jak największą liczbę zainteresowanych osób. Szybko zdał sobie jednak sprawę, że najprostsze działanie promocyjne, jakim jest “promuj post” nie przynosi rezultatów, a koszt pozyskania jednego klienta przewyższa cenę samego kursu, który wówczas kosztował 399 zł. Ta trudna sytuacja zmusiła Pana Piotra do rozważenia kontynuacji działalności, gdyż nie przynosiła ona oczekiwanego dochodu, a wręcz generowała dodatkowe koszty.
W obliczu tych wyzwań Pan Piotr postanowił sięgnąć po pomoc jednej z przypadkowych agencji marketingowych, mając nadzieję na poprawę sytuacji. Niestety, pomimo inwestycji w budżet reklamowy w wysokości 3000 zł oraz dodatkowych 2000 zł na usługi agencji, przez cały miesiąc nie odnotował żadnej sprzedaży. To bardzo zniechęcające doświadczenie stanęło na drodze do kontynuacji jego przedsięwzięcia.
Pierwszy kontakt z agencją marketingową adsfox:
Pan Piotr za sprawą rekomendacji od zaufanego źródła trafił na agencję adsfox, która miała być kluczem do wyjścia z impasu i osiągnięcia sukcesu w sprzedaży swoich kursów językowych. Po przejrzeniu oferty agencji reklamowej oraz zgromadzonych opinii zadowolonych klientów zdecydował się na podjęcie działania i umówił się na niezobowiązujące konsultacje z naszym specjalistą. Ta decyzja była dla niego krokiem naprzód w poszukiwaniu skutecznych rozwiązań i możliwości odwrócenia sytuacji na swoją korzyść.
Niezobowiązująca konsultacja marketingowa…
Podczas analizy sytuacji Pana Piotra w pierwszej kolejności zwróciliśmy uwagę na braki w implementacji kodów śledzących na jego stronie internetowe. Okazało się, że miał on zainstalowany jedynie podstawowy kod Pixela Facebook, jednak brakowało mu niezbędnych Eventów (zdarzeń) śledzenia aktywności użytkowników na stronie. Konieczne stało się także opracowanie personalizowanej strategii reklamowej dla kursów językowych online, która uwzględniałaby specyfikę działalności edukacyjnej Pana Piotra oraz potrzeby jego potencjalnych klientów.
Zdecydowaliśmy się skupić głównie na prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku, które obejmowały także pakiet konsultacji. Umożliwiło to Panu Piotrowi aktywne uczestnictwo w całym procesie i śledzenie efektów działań w czasie rzeczywistym. Nauczony doświadczeniami z poprzednią agencją marketingową zależało mu na możliwości monitorowania skuteczności reklamy jego kursów, a także aktywnej współpracy z nami przy dostosowywaniu strategii do zmieniających się potrzeb i oczekiwań jego potencjalnych klientów.
Wspólnie ustaliliśmy wstępny budżet reklamowy w wysokości 2000 zł miesięcznie.
Przygotowania… Konfiguracja konta reklamowego META, implementacja niestandardowych eventów Pixela oraz analiza zebranych danych.
W pierwszej kolejności umówiliśmy się na spotkanie online, aby skonfigurować konta reklamowe Meta bezpośrednio na profilu firmy Pana Piotra i dodać metody płatności.
(W adsfox, klienci zawsze dostają i zachowują wszelkie dostępy do zasobów, które dla nich konfigurujemy. Chcemy, aby klient miał możliwość korzystania ze zrealizowanej przez nas pracy nawet jeżeli z jakiegokolwiek powodu chciałby zakończyć z nami współpracę. Uważamy, że jest to jedyny uczciwy sposób postępowania. Chociaż wiemy, że przynajmniej 40% klientów, którzy trafiają do nas z innych agencji, ma problem z odzyskaniem swoich zasobów, co w krytycznych przypadkach może prowadzić do konieczności zmiany całej domeny!)
Poprawna konfiguracja konta Meta zawiera aż 45 różnych działań, na które w adsfox, jako Premium Parner Meta mamy specjalnie opracowane procedury.
Następnie zainstalowaliśmy niezbędne eventy Pixel Facebook, aby móc dokładnie śledzić zachowania użytkowników na stronie Pana Piotra i lepiej zrozumieć ich interakcje, co umożliwiłoby nam lepszą optymalizację kampanii reklamowych i skuteczniejsze planowanie działań remarketingowych. W przypadku Pana Piotra konieczne było zaprogramowanie niestandardowych Eventów (zdarzeń), umożliwiających między innymi śledzenie przejścia do kasy, dodania do koszyka i wartości sprzedaży.
Pamiętaj, że korzystanie z tych narzędzi jest niezwykle istotne dla skuteczności reklamowania się na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Znając specyfikę Twojego biznesu i potrzeby klientów, możemy skutecznie zoptymalizować kampanie reklamowe, zapewniając maksymalne wyniki przy minimalnym budżecie.
(Tutaj znajdziesz listę standardowych eventów Meta, z której korzystają specjaliści adsfox wraz z opisem poszczególnych Eventów (zdarzeń)).
Po skutecznej instalacji odpowiednich eventów przystąpiliśmy do szczegółowej analizy zgromadzonych danych w celu wstępnej optymalizacji planowanych kampanii reklamowych. Dzięki zebranym informacjom mieliśmy możliwość dokładnego zrozumienia zachowań użytkowników na stronie internetowej klienta, co pozwoliło nam lepiej dopasować strategię reklamową do potrzeb i preferencji potencjalnych klientów Pana Piotra. Korzystając z danych analitycznych, mogliśmy zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy oraz określić najbardziej efektywne sposoby dotarcia do naszej docelowej grupy odbiorców.
Wykonanie i rezultaty...
Na podstawie zebranych danych przystąpiliśmy do uruchomienia pierwszej kampanii reklamowej. Po pierwszym miesiącu działania osiągnęliśmy wskaźnik ROAS (Return on Advertising Spend) na poziomie 2:1, co oznaczało, że każdy wydany złotówka na reklamę przyniósł dwukrotny zwrot inwestycji. Po upływie kolejnych 6 miesięcy nasza kampania reklamowa osiągnęła jeszcze lepsze wyniki, generując ROAS na poziomie 6:1. Pan Piotr pomimo nieprzyjemnych doświadczeń z poprzednią agencją był pod wrażeniem skuteczności naszych działań. W rezultacie zdecydował się kontynuować nasza owocną współpracę, poszerzając swoją ofertę o kolejne produkty cyfrowe.
Podsumowanie współpracy z agencją marketingową adsfox:
Spersonalizowane podejście pozwoliło nam lepiej dopasować działania do celów i oczekiwań Pana Piotra, zapewniając maksymalną skuteczność prowadzonych kampanii. Pomogły one także odzyskać klientowi pewność siebie w prowadzeniu własnego biznesu online. Ponadto nasze zaangażowanie i współpraca przywróciły mu wiarę w skuteczność reklamy kursów językowych w internecie, przekonując o możliwościach, jakie niesie za sobą właściwie prowadzona kampania reklamowa.
Jeżeli Ty również chciałbyś skutecznie pozyskiwać klientów dla swoich kursów językowych umów się na bezpłatną konsultację marketingową z jednym ze specjalistów adsfox.
Kim jest Pan Piotr gdzie znajduje się jego szkoła językowa?
Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci.
Jednak jesteśmy przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało!
Dlatego czasem nagrywamy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów.
Naszym zdaniem takie właśnie opinie są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia. Zobacz opinie
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zobacz prezentację naszej usługi.