skuteczna reklama salon kosmetyczny

Reklama salonu kosmetycznego - case studies agencji adsfox

Skuteczna reklama w internecie dla salonów kosmetycznych

Historia Pani Katarzyny, która zainwestowała w salon kosmetyczny oferujący zabiegi medycyny estetycznej oraz depilacji laserowej.

Pierwszy kontakt z agencją marketingową adsfox

Pani Katarzyna zaledwie rok temu otworzyła swój salon kosmetyczny i sądziła, jak sama mówi, że dobra lokalizacja, Booksy, oraz dobra jakość usług wystarczą, aby przebić się na (w jej miejscowości) mało konkurencyjnym rynku.

Zauważyła, jednak że w jej miejscowości mimo stosunkowo niewielkiej konkurencji klienci do niej nie trafiają… A przynajmniej nie trafiają tak często jak Pani Katarzyna zakładała w swoim biznesplanie oraz na etapie kupna sprzętu i zatrudniania personelu.

Na agencję adsfox klientka trafiła z reklamy na Facebooku.

Klikając na reklamę Facebook Ads, od razu umówiła się na niezobowiązującą konsultację… Jednak w wirze pracy o niej zapomniała. xD

Nasz konsultant zadzwonił do Pani Katarzyny i zaproponował kolejny (teraz już ostatni) termin bezpłatnej konsultacji.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa...

W trakcie konsultacji okazało się, że klientka nie miała jeszcze nawet własnej strony internetowej, a jedynie stronę na domenie business.site…

(Do skutecznego tworzenia kampanii mających na celu sprzedaż konieczne jest posiadanie własnej, dobrze zaplanowanej i szybko ładującej się strony www)

W związku z tym poleciliśmy klientce Partnera adsfox, którego firma specjalizuje się w tworzeniu stron na WordPress, a dla jeszcze lepszej optymalizacji ustaliliśmy, żeby przez stronę dało się bezpośrednio wykupywać zabiegi i nie być skazanym na reklamowanie Booksy…

Dlaczego adsfox czyli co przekonało Panią Katarzyne?

Pani Katarzyna uznała, że chce współpracować z firmą, która sama też się reklamuje, dodatkowo oglądała w międzyczasie kilka wideo opinii od naszych klientów i postanowiła, że i tak musi spróbować tego typu reklamy.

Jak twierdzi, najważniejsze w podjęciu decyzji było jednak to, że wyniki każdej reklamy miały być widoczne w dedykowanym panelu klienta oraz uznała, że firma, która tworzy własne narzędzia marketingowe, sama inwestuje w reklamy, a dodatkowo daje możliwość współpracy, bez wiązania się jakąkolwiek umową jest z góry bardziej wiarygodna niż ktoś, kto prowadzi małą agencję…

Pani Katarzyna po namyśle wybrała jednak pełny Pakiet obsługi Facebook Ads oraz Google ads uznając, że nie ma czasu na tworzenie grafik czy treści na media społecznościowe a w salonie na ten moment nikt nie ma w tym doświadczenia.

W wyniku rozmowy z naszymi specjalistami (patrząc przez pryzmat branży beauty oraz potrzeb i możliwości finansowych Pani Katarzyny) ustalono budżet reklamowy w wysokości 5000 zł miesięcznie. (Zwykle na początku dla firm, które dopiero zaczynają reklamować się w internecie, zaczynamy z mniejszymi budżetami, jednak Pani Katarzyna oznajmiła, że znacznie więcej kosztuje ją to, że do salonu przychodzi zbyt mało klientów…)

Strategia reklamowa adsfox zakładała równy podział budżetu reklamowego w stosunku 60:40 dla Google Ads i kampanii reklamowych w social media, z naciskiem na pozyskiwanie lokalnych klientów, którzy jeszcze nigdy nie byli klientami salonu kosmetycznego Pani Katarzyny.

Przygotowania... Poprawienie wizytówki Google, konfiguracja Google Search Console, Google Analytics 4, Pixela Facebooka, niestandardowych eventów Pixela oraz GA4.

W ciągu trzech tygodni zaufany partner adsfox stworzył nową, dobrze zoptymalizowaną stronę. 

Na początku w adsfox poprawiliśmy wizytówkę Google gabinetu, później połączyliśmy ją z kontem Google Ads. Następnie przy współpracy z Partnerem od stron skonfigurowaliśmy dla Pani Katarzyny konto Google Search Console (aby nowa strona salonu kosmetycznego szybciej zaindeksowała się w wyszukiwarce Google).

Następnie przeprowadziliśmy pełną konfigurację konta Google Analytics 4. (Pamiętaj, że konfiguracja Google Analytics 4 nie kończy się na instalacji kodu śledzącego, ale na tym się rozpoczyna, w adsfox konfiguracja GA4 zawiera kilkanaście elementów).

W przypadku Pani Katarzyny trzeba było zaprogramować Eventy niestandardowe pod E-commerce, aby móc mierzyć wartość sprzedaży, przejścia do Booksy, wypełnienie formularza i kliknięcia numeru telefonu na stronie.

Jeśli interesuje Cię, co zawiera pełna konfiguracja Google Analytics 4, tutaj możesz znaleźć checklistę konfiguracji GA4.

Następnie zostały skonfigurowane Eventy Pixela Facebook również mierzące wspomniane powyżej interakcje.

(Tutaj znajdziesz listę standardowych eventów Meta, z której korzystają specjaliści adsfox wraz z opisem poszczególnych Eventów (zdarzeń). (Pamiętaj, że bez tego szkoda jest wydawać na reklamę na Facebooku lub Instagramie choćby 1zł 🙂

Wykonanie i rezultaty...

Połączenie działań SEO, SEA oraz reklam w Social Media sprawiło, że salon kosmetyczny Pani Katarzyny w ciągu 4 miesięcy (od kiedy współpracujemy) zaczął obsługiwać 60% więcej klientów przy stałym budżecie w okolicach 5000zł.

W styczniu łączne wydatki reklamowe rzędu 5200zł wygenerowały bezpośrednio 44177zł przychodu, jednak kampanie powodowały również, zakupy przez Booksy których niestety na dzień dzisiejszy w wyniku polityki Booksy nie da się przesyłać do systemów reklamowych, aby przypisywać je do kampanii. Jednak Pani Katarzyna i jej pracownicy dodatkowo pytają się klientów pochodzących z Booksy, w jaki sposób trafili do salanu. Dzięki temu jest w stanie powiedzieć, że dzięki reklamie w Google oraz Social Media pozyskuje teraz 60% klientów więcej niż przed ich wprowadzeniem.

Dodatkowo jesteśmy przekonani że jeżeli klienci Pani Katarzyny są zadowoleni z zabiegów, to będą wracać już ponownie, a koszt ich pozyskania będzie bliski 0.

(Poniżej screen z ostatniego miesiąca współpracy z Panią Katarzyną)

 

Co dalej z reklamą salonu kosmetycznego Pani Katarzyny.

Obecnie cały czas optymalizujemy reklamy i kampanie reklamowe Pani Katarzyny, mimo że jest ona całkowicie zadowolona z uzyskiwanych rezultatów. Niebawem być może zwiększymy budżet reklamowy jednak na tę chwilę Pani Katarzyna nie ma zapotrzebowania na znaczne zwiększenie ilości klientów. 

Na bieżąco wdrażane są ustalenia, które zabiegi powinny być silniej, a które słabiej reklamowane, aby zapewnić Pani Katarzynie optymalne obłożenie na zabiegach.

Niedawno pojawił się również pomysł, aby rozszerzyć sklep z zabiegami o system zarządzania rezerwacjami i jednocześnie zostawić znacznie mniej wolnych slotów na Booksy…

Jeżeli Ty również chciałbyś skutecznie pozyskiwać klientów do salonu kosmetycznego umów się na bezpłatną konsultację marketingową z jednym ze specjalistów adsfox.

Kim jest Pani Katarzyna i gdzie znajduje się jej salon kosmetyczny?

Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci.

Jednak jesteśmy przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało! 

Dlatego czasem nagrywamy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów. 

Naszym zdaniem takie właśnie opinie są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.  Zobacz opinie 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

 Zobacz prezentację naszej usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi