skuteczna reklama salonu optycznego

Reklama salonu optycznego - case studies agencji adsfox

Skuteczna reklama w internecie dla Optyków

Od pracy na recepcji do prawdziwego przedsiębiorcy. Historia sukcesu adsfox i naszego klienta.

Początki...

Mając już przykłady kilku zadowolonych optyków, którzy trafili do nas z reklamy w internecie i widząc świetne efekty współpracy z nimi, postanowiliśmy, że warto będzie bezpośrednio odezwać się do właścicieli kolejnych salonów w innych miastach polski. 

(upewniając się uprzednio, że Optycy, do których dzwonimy nie konkurują oni z naszymi obecnymi klientami)

Przy telefonie Pan Jan

W ten sposób nasza koleżanka Roksana dodzwoniła się do Pana Jana… 

Pan Jan dotychczas zatrudniał jedną osobę na 8 godzin dziennie do recepcji i przyjmowania zamówień towaru, przygotowania dokumentów dla księgowej i innych obowiązków asystenckich… Jednak salon optyczny Pana Jana otwarty był 12 godzin dziennie… 

Przy ilości klientów z tamtego okresu Pan Jan nie mógł sobie pozwolić na zatrudnienie kolejnej osoby do obsługi salonu, jednocześnie chciał pracować jak najwięcej, aby (jak się z nami podzielił) być w stanie pokryć kredytu zaciągniętego na zakup sprzętu i wyposażenie lokalu…

Nie ukrywamy, że Roksana z tego nieco skorzystała, ponieważ dzwoniąc do salonu nie było trudno zastać przy telefonie Pana Jana.

Przy pierwszym telefonie w naszym CRMie Roksana odnotowała: „odebrał właściciel salonu, ale nie ma czasu na rozmowę, zadzwonić później”.

Jednak dzwoniąc już drugi raz, Pan Jan znalazł kilka minut czasu na rozmowę, chociaż początkowo oznajmił, iż „nie jest zainteresowany żadną bezsensowną reklamą, zresztą nikt z jego znajomych przedsiębiorców nigdy nie pozyskał klienta z reklamy na Facebooku, a słyszał również że reklamy w Google też są strasznie drogie”.

Niezobowiązująca konsultacja marketingowa...

Na szczęście Roksanie udało się przekonać Pana Jana, że nic nie musi od nas kupować, jednak chcielibyśmy mu pokazać jak reklamy na Facebooku i Instagramie oraz Kampanie reklamowe Google Ads mogą pomóc mu skutecznie pozyskiwać klientów do jego salonu optycznego. 

Ostatecznie Pan Jan zdecydował się na wzięcie udziału w bezpłatnej konsultacji marketingowej.

W trakcie konsultacji okazało się, że strona Pana Jana jest niemal gotowa na to, aby skutecznie się reklamować. Należało zrobić jedynie kilka dodatkowych podstron pod SEO i Google Ads oraz dodać wirtualny kalendarz do umawiania spotkań, żeby nie tylko móc lepiej mierzyć konwersję (czyli ilość zapisanych na wizytę klientów), ale również, aby być w stanie lepiej optymalizować kampanie.

(w adsfox wszystkie kampanie reklamowe czy to na Facebooku, Google ads, czy TikTok ads są całkowicie mierzalne, to znaczy jesteśmy w stanie dokładnie mierzyć ile kosztuje każda interakcja na stronie www naszego klienta. Dla niektórych Optyków optymalizujemy kampanie pod wypełnienie formularza, dla innych pod kliknięcia w numer telefonu (do rezerwacji terminu), jednak rodzaj optymalizacji i sposób pomiarów dokonywane są zawsze indywidualnie).

Co przekonało Pana Jana?

Pan Jan uznał, że skoro dostał tyle wartości na samych konsultacjach, to zdecyduje się skorzystać z naszej usługi wybierając pakiet Pełnej Obsługi Facebook Ads oraz Google Ads, aby możliwie zminimalizować swoje zaangażowanie czasowe w projekt i cieszyć się pełną obsługą kampanii reklamowych w Google i Social Media. Poza tym Pan Jan jeszcze przed spotkaniem wideo obejrzał nagrania wideo z innymi optykami dostępne na naszej stronie, co tym bardziej utwierdziło go, że może warto przetestować również i ten sposób pozyskiwania klientów.

Przygotowania... Audyt wizytówki, konfiguracja Google Search Console, Google Analytics 4, Pixela Facebooka, niestandardowych eventów Pixela oraz GA4.

Na początku zweryfikowaliśmy podstawowe rzeczy takie jak prawidłowe uzupełnienie i połączenie wizytówki Google z kontem Google Ads, zaprogramowaliśmy mierzalność wirtualnego kalendarza, który poleciliśmy Panu Janowi. Następnie po dodaniu 3 podstron skonfigurowaliśmy dla Pana Jana konto Google Search Console (aby strona Pana Jana szybciej zaindeksowała się w wyszukiwarce). 

Następnie przeprowadziliśmy pełną konfigurację konta Google Analytics 4. (Pamiętaj, że konfiguracja Google Analytics 4 nie kończy się na instalacji kodu śledzącego, ale na tym się rozpoczyna, w adsfox konfiguracja GA4 zawiera kilkanaście elementów) w przypadku Pana Jana dodatkowo trzeba było zaprogramować Eventy niestandardowe pod mierzenie rezerwacji terminu oraz kliknięcia numeru telefonu.

Jeśli interesuje Cię co zawiera pełna konfiguracja, tutaj możesz znaleźć checklistę konfiguracji GA4.

Następnie zostały skonfigurowane Eventy Pixela Facebook. 

(Tutaj znajdziesz listę standardowych eventów Meta, z której korzystają specjaliści adsfox wraz z opisem poszczególnych Eventów (zdarzeń). (Pamiętaj, że bez tego szkoda jest wydawać na reklamę na Facebooku lub Instagramie choćby 1zł 🙂

Wdrożenie...

Następnie Pan Jan dostał od swojego opiekuna kilka pytań dotyczących jego salonu i przewag konkurencyjnych, które były potrzebne do stworzenia i copywritingu reklam.

Aby odpowiedzenie na pytania było dla Pana Jana możliwie najmniej czasochłonne, Pan Jan dostał link, pod którym bezpośrednio na swoim smartphonie w drodze do salonu mógł odpowiedzieć na pytania w wersji audio i w kilka minut przesłać je swojemu opiekunowi.

Dzięki temu  nie tylko opiekun Pana Jana, ale również specjaliści Facebook Ads, Google Ads i copywriter oraz graficzka z adsfox mieli informację dotyczące salonu Pana Jana, bezpośrednio z pierwszej ręki.

Na podstawie zebranych informacji, danych ze strony oraz wiedzy i doświadczenia przy pracy z innymi właścicielami salonów optycznych specjaliści adsfox przygotowali teksty pod kampanie reklamowe na Facebooku, oraz w wyszukiwarce Google.

Spotkanie na konfigurację kont reklamowych...

Następnie opiekun Pana Jana spotkał się z nim online, aby dodać metody płatności i uzupełnić wszystkie brakujące ustawienia kont reklamowych jak również skonfigurować konto reklamowe Meta bezpośrednio na profilu Pana Jana.

(W adsfox, klienci zawsze dostają i zachowują wszelkie dostępy do zasobów, które dla nich konfigurujemy. Chcemy, aby klient miał możliwość korzystania ze zrealizowanej przez nas pracy nawet jeżeli z jakiegokolwiek powodu chciałby zakończyć z nami współpracę. Uważamy, że jest to jedyny uczciwy sposób postępowania. Chociaż wiemy, że przynajmniej 40% klientów, którzy trafiają do nas z innych agencji, ma problem z odzyskaniem swoich zasobów, co w krytycznych przypadkach może prowadzić do konieczności zmiany całej domeny!)

Poprawna konfiguracja konta Meta zawiera aż 45 różnych działań, na które adsfox, jako Premium Parner Meta mamy specjalnie opracowane procedury

Ustalenie Budżetu zatwierdzenie tekstów i podział na kampanie...

Pan Jan uznał, że jest w stanie przeznaczyć bezpośrednio na działania reklamowe łącznie 3000zł.

Znając branże oraz sytuację klienta, specjaliści adsfox w porozumieniu z Panem Janem zdecydowali, iż w pierwszym miesiącu taki budżet najlepiej będzie podzielić w następujący sposób:

  • 50% Google Search Ads (kamapnie w wyszukiwarce)
  • 30% Kampanie (prospectingowe (generyczne)) Facebook i Instagram ads wraz z zawarciem (napełniającej się listy remarketingowej)…
    Dotychczas Pan Jan nie miał na stronie nawet podstawowego kodu śledzenia Meta (Pixela Meta) xD czym jest pixel Meta przeczytasz tutaj.
  • 20% Lokalna Kampania Google Ads z uwzględnieniem i podbiciem stawek dla list RLSA 

Pierwsze wyniki... I dalsze działania...

Pan Jan uznał, że jest w stanie przeznaczyć bezpośrednio na działania reklamowe łącznie 3000zł.

Kluczowym wyzwaniem początkowym były wysokie koszty leadów, które wynosiły prawie 44 zł.

…jednak byliśmy na to przygotowani, ponieważ system zaczynał całkowicie od 0, nie mając żadnych danych do optymalizacji.

Z tygodnia na tydzień koszty pozyskania potencjalnego klienta spadały…

Po 10 miesiącach współpracy udaje nam się CAŁKOWICIE zapełnić salon optyczny Pana Jana klientami w okolicach budżetu reklamowego wynoszącego 1000zł miesięcznie!! 

Pan Jan dzięki nam ,nie tylko nie jest już zmuszony do siedzenia na recepcji w swoim salonie, ale dzięki znacznemu zwiększeniu sprzedaży udało mu się zatrudnić 3 nowe osoby.

Trzymamy kciuki, aby Pan Jan, tak samo jak Pan Łukasz z optyknaletniejklodzko.pl chciał niebawem przy współpracy z nami otwierać drugi salon optyczny:) 

(Tutaj zobaczysz wideo z Panem Łukaszem, w którym kilka miesięcy temu opowiadał jak wygląda współpraca z adsfox (wtedy jeszcze nie wiedział, że będzie otwierał przy współpracy z nami drugi salon 🙂

 

Jeżeli Ty również chciałbyś skutecznie pozyskiwać klientów do salonu optycznego umów się bezpłatną konsultację marketingową z jednym ze specjalistów adsfox:

Kim jest Pan Jan i gdzie znajduje się jego salon optyczny?

Z uwagi na oczekiwania naszych klientów dotyczące ich prywatności oraz częstą „niechęć do dzielenia się wynikami z konkurencją” publikujemy tylko to, na co pisemnie zezwalają nam klienci. 

Jednak jesteśmy przekonani, iż suche case studies agencji marketingowych to za mało! 

Dlatego czasem robimy wywiady z klientami agencji adsfox, aby pokazywać szczere i realne opinie zadowolonych klientów

Naszym zdaniem takie właśnie opinie są niepodważalnym dowodem naszej skuteczności, dlatego gorąco zachęcamy do ich obejrzenia.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zobacz prezentację naszej usługi.

UDOSTĘPNIJ TEN POST:

Wypełnij formularz i zobacz
prezentację wideo naszej usługi